26.10.10

Aku Mau Muntahhh!!!!





Ya Allah..sejak kebelakangan ni bnyak sgt2 keje aku kene buat..smpaikan aku xdan nak nengok blog aku nie...Kalu nengok pown juz nengok camtu aje..men lalu xsmpat nak bg salam pon...betapa kesibukan tue duk merempit mengejor aku...aduhaiii....

Dan kebelakangan ni jugak bermacam2 dugaan aku kene tempuh...Ya ALLAH....aku kdg2 nangis sorg2..( yelah..Nak ngs kat esben xde esben ag... )...Aku mengeluh ag...mmg aku tiap2 ari keje duk mengeluh and menahan marah....Tuhan yg taw...aku ingatkan zaman stdy aje yg bnyak dugaan...kat pat keje pown macam2la dugaannya....

Aku baru aje kehilangan hamster yg aku syg...sume da tgglkan aku..yg tggl hanya demuk jew...baru2 ni arwah sitam ade beranak tp dah sitam xde...demuk lak jantan walopon pndai jaga anak..tetapi apakan daya...ajal mengambil mereka dari aku..kdg2 mari teringat kat deme...aku menangis ag.....


Sitam dalam kenangan....mengalir air mata...


Yg tinggal cume demukk...( wrne koko )


Putih dah meninggal dunia...yg paling cute..
dan yg tompok hitam ats kepala...juga dah meninggal..

Putih and adeknya masa kecik...
Rindunya aku kat mereka.....


Pastu hp Aku lak wat hal...sakitnye ati aku...sakit ati cz aku bodoh sgt p beli hp tue dulu walopon aku taw hp tue ade msalah pas beli xsampai seminggu....cz kene antor woksop pda masa tue...Aku baru beli hp tue pada taun lepas..xsampai ag dua tahun aku gune..xpown xsmpai ag setahun gamaknya..dah macam2 hal...pasni aku nak boikot nokia..nak pakai sony lak...dah dekat rm 200 aku format talipon tue...kalu dikira dah boleh beli hp baru...tapi tue la......bodoh tak bertempat aku ni.....

Kat pejabat lak...kejenye asyik meng key in data aje...sampai aku dah nak muak tgk agrisgeoportal ni dan mau muntah darahhhh...!!!! Aku xlarat nak mengira ngiri harga dan sebagainya....di tambah lagi ngan panahan petir mulut sorg staf kat sini....mmg berbisa dan busuk bau mulutnya..asyik nak memetir org je kejenya...sume die betul kita salah....sampaikan aku ase aku duk situ jadi kuli die pown ade...apa????????? die ingat die sempurna sangat ke...piiiirraaaahhh...dah monopos dah die tue....aku mmg nak buat jahat mulut ari ni...dah bnyak sgt aku smpan..dah bergunung2 setinggi gunung everest....

Aku ase mulut aku ni dah tak terhitung dosa...tp lantakla...menulis ini mengurangkan ketencenan aku...karenah org sekelililng ni membuatkan aku dah hangin satu badan...ngan ditambah masalah2 personal lagii....bilakah akan hilang sume ni....aku pon xtaw..aku dah buat keje aku...aku dah buat sume...tp masih ade mulut berkulat yg suke mencari kesalahan org laen.....Masyallah...sakitnye ati...!!!

Alhamdulillah...dah puas aku duk meluahkan perasaan aku yg terbuku...Insyallah..ini sedikit sebanyak dapat melegakan ati aku yg ngah pedih ni....semoga keping2 ati ini akan dilitupi dengan salji kesabaran yag tebal utk mengelakkan pancaran cahaya matahari yg semakin menggugah keimanan aku...Insyallah....















No comments:

Post a Comment