14.11.10

~Cerita Aku~

Alhamdulillah…Ujian telah berakhir pada hari semalam…hilanglah segala ketencenan aku “menstdykan” diri dengan jayanya walaupun pada ari jumaat tue aku telah “terkandas” gak tengok cter fast and furious….hahahaha…So skrg ni boleh la aku bernapas macam bese..
Tentang ujian tue lak…OOOhhhh…aku lupa nak bagitaw apakah gerangan ujian yg telah menghadirkan diri dalam hidup aku ari tuhhh….sebenarnya tuan-tuan dan puan-puan sekalian aku telah pown dipanggil untuk menghadirkan diri dlam ujian bertulis KPLI atau lebih dikenali dgn nama MTEST….
Aku sebenarnya xde menyangka akan dapat ujian ni cz aku pown isi sambil maen2 aje….Tapi alang2 da dapat..Apalah salahnya aku buat betul2 cz aku pown minat gak mengajar budak2 ni…lagipown zaman skrg xleh memilih2…Org kate selagi ade rezeki depan mata,rembat aje…Asalkan halal di sisi agama dan undang2…
So nak dipendekkan citer…Aku pown terkedek2 pi ujian tu pada ari sabtu 13 Nov 2010 di sebuah tempat…( Dirahsiakan ats sebab2 tertentu )…Aku ajak my bff iaitu Siti Noraini ataw nama glemernye siti kesana cz aku takut2 sorg2….So apabila kami sampai di sana dah beribu insan2 yg tdk kukenali telah pown berada di situ…So dimulakan dengan Bismillah..aku pown p la nak mendaftarkan diri…Tapi alangkah frustnya aku tgk kaunter pendaftaran xde plak….yg ade cume secebis kertas yg ditampal di wall dan xsah cakaplah….aku xnmpak pown kertas tu kerana di halang oleh kepala2 insan yang bakal bergelar cikgu …Insyallah….Punyalah ramai manusia sampai aku terkaget tgk..mcm2 berada di pikiran…katnerr tempat duduk aku…cner nak jawab soalan..? kalu sakit perut tgh jwb soklan tu cner..?
Macam2lah aku pikir….Aku sedikit kecewa dengan pengurusan kat sana...sepatutnya mereka kan dah taw ramai yg dtg ujian...so time pendaftaran tue kenelah sistematik cikit...ni aku ke hulu ke hilir mencari nama aku cz nak taw katne meja aku 4 exam...cilakak toll.!!! Sampai kaki aku melecet2 cz selama ni aku “kekunoan”..Banyak mana sangat aku duk pakai kasut tumit tinggi bertutup...kalu jarak antara satu dewan ke satu dewan tue dekat xpe....Ni ibaratnya cam nak p Afrika ke Jordan jauhnya....
Itu satu crite...ni xmasuk ag crite aku dalam dewan perekse....nak taw sambungannya...??????? Tunggu....
Tunggu....Nantikan episod akan dtg....ceeewaaaaaaaaahhhhhh...!!!!

No comments:

Post a Comment