31.8.09

Nilaikan sendiri.....


Sibuk..Sibuk....Sibuk....Sibuk...bilela sibuk ni xkan menganggu aku lagi.jahat betol sibuk ni..nak2 bulan ramadhan ni...sibuk lagilah sibuk mengganggu aku...hasut nafsu akulah...sibuk jela kau ni sibuk..hehehhe..mmg benar..aku betul2 sibuk sem ni..xspt sem lepas...xla trase sgt kesibukannya..tp sem ni..masyallah..sibuknya teramat..aku pon heran..unit sem ni xdela bnyak sgt...tp sibuknya melampau..sampaikan bilik pon dah berkulat aku tgk xbersapu..Kesibukan bg aku terlalu la abstrak..sukar nak dicakpkan..kdg2 bg aku..tgh makan pon sibuk..yelah...sibuk mengunyah kan!!!! hehehe...Setiap hari sem ni aku kene buat bnda yg sama...yg pertama mstilah asement...tp sjk bulan ramadhan ni dtg..alhamdulillah..dah slow skit...pastu pg2 lak sibuk duk melangut dpan laptop..on9 berita barang sekejap..pastu kalu ade idea p "goreng ikan" dlm blog..kalu dak..aku sibuk terjah blog org lain jap...pastu sem ni aku xtaw la nape aku rajin sgt basuh pakai tngn...( hai cik farid! mmg basuh pakai tangan..apadaaa..) maksud aku sem lepas aku selalu sumbat dalam mesin je baju..tp sem ni xdela aku bt perangai cmtu lg..cume awl2 je..mgkin sebab dh terkena nge mesin basuh tu kot....asyik buat hal aje...pastu aku sibuk lak menggatal menjadi ibu angkat yang xbertauliah pada 2 psg hamster kwn aku..kah2...sibuk memanjakan diri mereka...uuuu....ENtah bila kesibukan ini akan hilang drp kamus hidupku..tp kalu xde sibuk..bosan lak dtg....bosan pon satu penyakit gak kann..?? sebelum aku merapu overdoes lgi...aku ingin menyelitkan satu cerita...cerita yng mengejutkan aku..dan org lain mybe...

ALkisahnya...kemarahan aku xdpt kutahan lg bile aku bace satu brite..aku xingat akhbar mana tp aku rase harian metro kot...crite kisah derhaka seorg anak kepada mak..yg aku tersangapnye...kes itu berlaku kat daerah aku...pulak tu kat kg yg mmg aku kenal sgt2la..kg kwn aku...laluan aku ke sekolah tiap2 hari...wpon aku xkenal org tu..tp sbg manusia yg tggl satu daerah dgn die..aku rse terkejut yg amat..bukan pe kwn2..kg lain halnya dgn bandar..suasana die berbeza..org kate hidup di kg lebih beradab orgnya...tp skrg tiada yg mustahil kan..? kdg2 di luar bandar lebih teruk drp bandar..bukan mahu menghentam..tp itulah realiti..kg aku skrg pon aku tgk yg dewasanya lebih truk terjerumus ke dalam nafsu mereka sndiri..xperlulah aku utarakan ape permasalahannya..tp cukuplah aku katakan "kita berbeza,tp sama"berbalik pd isu td,aku xleh bygkan bagaimana tergamak org tu pukul ibu,nak kata budak kecik bodohla kan cz dah kwin ade anak bini...sanggup pukul mak sebab mak kononnya mak die tuduh bini die curi brg kemas...aku rsela kan..mak die xtudh..but tnya..tp anak die salah anggap lak..begitula manusia..cinta pd mak diabaikan..sanggup pilih cinta pd laki n bini...sedangkan maklah insan teragung kan...melalut lak lebih2 aku ni..cuma ape yg aku nak tnye korang,seorg ibu mampu menyayangi seorg anak yg berperangai setan...tp mampukah seorg anak menyayangi seorg ibu yang jahat,dan buruk..???????? tepuk dada...tnya ati anda..sayonara sume...

No comments:

Post a Comment