13.7.09

Mati Itu Pasti.....


Alhamdulillah..hari ini aku masih berkesempatan dan berpeluang lagi menulis dalam halaman karya ku ini..dah 2,3 hari jugakla aku diam cz xde idea dan bnde yang agak bermoral aku nak kongsikan pada semua org...cume malam ni aku terrrrrrade lak idea nak "menceceh" malam ni....semalam aku telah memberanikan diri aku yang telah berani ni nak melihat sebuah crite super natural dalam tv yang dinamakan "final destination 2" aku tgk pon dalam tv2...ramailah kaum kerabat yang negok cter tue...tp masa kat tgh2 crite ramai jugaklah yang bertempiaran melarikan diri kerana ketakutan yang amat mase melihatnye...huhu.

Crite ni diarahkan oleh
David R. Ellis yang juga pengarah Crite ni dulu..maknenye crite ni sekuel filem dulu ar..aku punye la ketakutan tgk crite smpai teringat2 sampai skrg..citer tu bukan crite hantu..tp mengenai DEATH....kematian yang telah diterbalikkan...kononnye macam konon2 mati itu akan mengejar manusia yg sebenarnye dah tersurat utk meninggal dalam satu2 peristiwa tp xmeninggal cz diselamatkan oleh org lain...macam gituler cternye.

Yang menakutkan aku adelah aku mcm terbayang2 mcam mana lah keadaan mati aku nnt...aku mintak2 sgt2 pada Ya Karim agar dipermudahkan segala kesulitan ketika aku di hjung nywa nnt...aku mahu disisi golongan yang beriman....INSYALLAH....crite tu jgk membuka mata aku yang kematian itu akan datang tnpa kite menanti...walau bagaimana pon carenye...ia dah ditetapkan di loh mahfuz lagi...Dan kematian itu akan dtg dgn pelbagai care...

So,kepada rakan taulan sekalian..sentiasa beringatlah..kematian itu sentiasa mengejar kita..apabila sampai saatnya...kita akan dimatikan dalam apa jua keadaan sekalipun....tp aku mendoakan dan berharap agar ALLAH sentiasa memberi rahmat dan petunjuk kepada seluruh umat islam seantero dunia...AMIN...


'

No comments:

Post a Comment