14.7.09

My mUM.....

Emakkk......anakmu ni amat menyayangi dirimu....xde org setanding dgn mak..mak adelah segala2nya dalam dunia..kalau xde mak...aku xtawla ape akan jadi dalam hidupku..mak terlalu agung padaku...Engkau ratu hatiku mak..Emak adalah oksigen dan emak jugaklah karbon dioksida dalam hidupku..kalau xde sume itu..maka matilah aku.........

Mak......aku xtahu sama ada aku dapat membalas jasamu atau x...tp aku amat mengharapkan di setiap helaan nafasku..kau sentiasa berada di sisiku..aku amat memerlukanmu mak...mak...masih aku ingat tika aku baru mula mengenal erti sekolah....emak menungguku di pintu pagar sekolah malam2 buta....walaupun aku ada keluarga tapi kamu sanggup berjalan kaki kerana aku adalah anakmu mak....Tika umah kita ditenggelami air.....engkau rela mendukungku ke jalan raya untuk memakaikan aku kasut sekolah walaupun engkau akan bergegas ke tempat kerja....emak.....bodohnya daku...walaupun pada masa tu umurku sudah 12 tahun.......tapi engkau masih mendukungku....makkkkk......maafkan aku makkkkk........

Mak......engkau ingatkah saat kite terpaksa berpindah ke tempat lain......????? seksanya hidup kita mak.....walaupun kita hidup hanya sejengkal dengan umah keluarga tapi kita terpaksa menumpang tandas org lain kan mak? kita tiada api dan hanya lilin menemai diriku belajar kan mak? Namun aku bersyukur.....kini aku di sini mak...Di Universiti....insyallah mak....engkau akn merasai kesenangan nnt mak...aku janji makkk..

Mak......aku amat mencintaimu sepenuh hatiku mak....aku tidak bisa hidup tanpa dirimu.....biarlah mereka memarahi ku kerna tidak adill..tp sedarkah mereka mak...aku hanya da kamu...kamu yang membesarkan aku.....mereka tidak paham mak...sebab mereka bangga dengan keluarga mereka mak.....biarlah makk...suatu hari nanti ALLAH akan menunjukkan hijab2 yang tertutup itu mak....Engkaulah puteri kesayangan ku mak....puteri di hati ku.....sesungguhnya dirimu adelah satu dalam sejuta mak.......aku bersyukur TUHAN memberimu pada ku mak......aku Bertuah memiliki mu mak......

Ya ALLAH.....ampunkan segala dosa ibu dan nenekku Ya ALLAH...aku rela menggantikan tempat mereka YA ALLAH....mereka sudah begitu banyak merasai kesakitan dan keperitan......Berikan lah mereka sedikit kegembiraan di hujung hidup mereka YA ALLAH.....Aku merayu kepadamu YA ALLAH.....Sesungguhnya aku amat menyayangi mereka sepenuh jiwaku....Sinarilah kehidupan mereka......Walaupun aku lahir bukan dari rahimnya.....tp die lah ibu kandungku sampai bila2.......Bahagiakanlah diri mereka YA ALLAH......Aku merayu......AMin.....


No comments:

Post a Comment