14.7.09

Cooking time..!!!

Alhamdulillah....bernywa lagi aku.......hari ini banyak sgt keje....tp banyak dilebihkan pada tidur ajelah......huhu........kelas aku ponteng g ari ni....hehehe.....Ya ALLAH...engkau berikanlah aku petunjuk...ari ni kononnya ada org nak repair meja study kat hostel....alih2 xde lak.......so aku pon buat2 sibuk p melepak dalam bilik tv sampai tertidur...Aku hanya terkejut bile kawan aku antar mesej bertanya aku kat mana.....rindu kat aku lah tue..hehehe...

Malam ni aku duk bercerita dengan sahabat lama aku yang duk kat jordan.....Banyaklah yang aku borakkan.....dalam duk mengumpat2 tue aku tertanya macam mana nak buat kuah asam.....wah2x farid.....dah mula sibuk mencari resipi masakan nampaknya..... oklah tuan dan puan2.....beginilah carenya nak buat kuah asam yer...

mula2 sediakan bahan2nya....
1)Belacan
2)Sdkt gula
3)Limau nipis
4)Asam jawa
5)Garam secukup rase
6)Tomato
7)Bawang Merah-diracik dadu
Puan2 sekalian inilah bahan2 yang sempat aku ingat dan tersimpan kukuh dalam memori kad aku...keh2x...Care membuatnya adalah gaulkan sume bahan ni sehingga sebati..heheh...senang aje..dan sesuai dimakan dgn nasi...utk bbq dan sewaktu dgnnya....haaaaaa........inilah antara contoh kuah asam yang selalu org utara buat....sedap weiiii......mmg sedap gler ar.......dan ari tu....pada sem 2 lepas kot.....kami tlh membuat bbq....sedap giler...ramai2 masak......kenyang sgt2 ari tu........nnt kiteorg nak buat lagi.......tggu masa yang sesuai la.......xleh nak upload la gmbar dalam nih..nnt aku akan usahakan tuk kwn2 ku tersyg mnjadi femes dalam nie..hehehe....okla semua.....sayonara......selamat malammmm....wslm......

No comments:

Post a Comment