15.4.09

HALAMAN KARYA....

Terkadang....

Terkadang aku melihat mentari nan indah....
Tanpa setitis dan sekilas mendung di langit....
Terkadang aku melihat awan gebu di ufuk...
Mengepak sayap dan terbang ke barat dan ke timur....
Namun terkadang aku terfikir...
Adakah ciptaan Agung MAHA ESA ini mampu kugapai...
Adakah jiwa dan sanubari ini seputih dan secerahnya....
Terkadang aku melihat keindahan panorama alam....
Namun aku terfikir...masihkah ada ruang untuk manusia memahami dan menjiwainya...
terkadang aku terfikir...keindahan itu,kejelitaan itu hanya sementara....
Inilah dunia...Inilah kehidupan...
Terkadang kejelitaan dan kecantikan itu dibayangi kepuraan insan...
Terkadang setiap pengorbanan dibayangi dengan keringat kejahatan....
Walau sebanyak mana terkadang dilafazkan...mengertilah..
setiap sedutan nafas yang kita ambil....ketahuilah...
Pengertian hidup amat diperlukan...
Agar nanti tidak termakan penipuan...
Tidak ditinggalkan sendirian...keseorangan tiada berteman....
Insyallah....

establish by ; hattiey syaffard..




No comments:

Post a Comment