15.4.09

SIkAp maNuSiA...

Malam ni aku nak mengomel lagi.tentang sikap manusia....sikap manusia ataupun lebih lembut dikenali dengan nama insan ni sbnrnya berbagai ragam dan budaya...ade yg elok...ade yg xelok..ade yang pahit..and ade yang masam..manis..masin & sbgnye...and aku pon xterlepas drp menjadi mangsa dan pemangsa terhadap sikap diri sendiri dan org lain nie...yelah...perangai and ragam insan ni bermacam2...ade yg kepala angin..tp aku nak meluahkan ketidakpuasan ati aku terhadap insan2 ni la...asl kalu badmood je nge kwn2 sendiri pon nak buat muka...? aku pon kdg2 geram gak...kite cakap baik2..dgn berhemah...cbe menceriakan suasana yang sunyi sepi serta basi kdg2 dibalas dengan bibir memuncung sedepa...sape nak jawab tuh?? haduiii...tlg la..eden capek bangat dengan insan2 seperti ini...tp nak buat mcm mana...kite dah menjalinkan ukhuwah dengan mereka...so aku bnyakkan bersabar wpon otakku nak meletus lahar2 kemarahan...cz aku ingat...satu hari nanti aku akan bersama mereka juga...so,btpe nak badmood dgn kwn2 yg xbt slh dgn kite kan..???? bile mulut sudah berdecit "chit" maknanya kite tahula org berkenaan tidak suke kite tnye lebih2 kan..?? so pndai2 la korang mengwal keadaan..aku yang sllu terkena ni sabar je lah...cz kalu aku tahu aku xbt salah...nnt diorg dtg balik kat kite....so kwn2 sekalian...jgnla marahkan org lain..kwn anda yang terkena..bak kate persona..." asingkan peribadi dgn kerja..." kalu x semakin menimbun lagila kerja korang sume..kerna xdpt buat sbb terlalu bermasam muka...akhir kate...slmt berfikir...sayonara...wslm...
"

No comments:

Post a Comment