5.9.09

Andai Dunia Itu Gelap Bagiku....




U cant see anythinng in front of you..U can touch but never describe with ur thoughts...In ur World...the world is BLACK...so Black...u cant see what other people see...Aku xpernah merasai kegelapan itu..aku xprnah merasai bagaimana perasaannya apabila xdpt menafsirkan sbrg benda yg aku pegang...sampailah pada pukul 3 td ( waktu Malaysia..) aku tidak xtahu nape aku tergerak ati nak tgk cter hindustan tajuknya "black".Lakonan hebat AMibtab Bachan n Rani Mukherjee...Selama ni aku rase dekat beratus kali tv duk tayang cter tu...tp aku xtgk..mungkin hari ini mood aku terlebih baik so aku melayan cter meleleh tu...mmg meleleh pun..duk 2,3 kali aku menitik air mata aku tgk cter tu...sedih..bnyak pengertian..





Dulu aku xmengetahui makna kegelapan itu..walaupun gelap pada aku tapi masih samar-samar terlihat bayang cahaya...tp bagaimana dgn mereka yg betul2 kegelapan..? aku xmerasainya..dan aku sebenarnya buta..buta melihat dgn mata hati...betapa daifnya aku...tidak mengerti dgn kepayahan golongan ini...




Aku hanya memandang tatkala mereka mendekati...tidak langsung menghulurkan bantuan simpati...betapa bodohnya aku...Namun mereka sebenarnya hebat..! mereka mampu hidup dalam suasana begitu...tp bagi manusia spt aku..yg dikurniakan lima pancaindera...bagaimana jika aku kehilangan satu drp pancaindera kurniaan ALLAH itu? Bagaimana aku mahu menghdapinya..? sdgkan aku selama ini begitu berbangga dgn anugerah yang satu ni...YA ALLAH...teruknya diri aku ni YA ALLAH..aku tidak pernah mahu memahami mereka2 yg tiada anugerah ini...iaitu MATA...Utk melihat...apa guna boleh merasai tanpa dapat menghayati..melihat..dan mentafsir..

YA ALLAH..aku memohon kepada mu..jgnlah engkau berikan aku kegelapan ini YA ALLAH...Engkau anugerahkan kecerahan kepada mereka2 yg sdg dalam kegelapan ini...berikanlah mereka kelebihan untuk mendayung sampan hingga sampai ke daratan...Sesungguhnya aku hanya mampu melihat tanpa dapat memberikan kecerahan itu YA ALLAH...Bimbinglah mereka ke jalan yang disuluhi cahaya...

No comments:

Post a Comment