4.9.09

Pakwe...???????? Perlu Ke...???


Assalamualaikum....dlm duk jenuh aku nak mncari bahan utk dikongsi...tetiba terlintas di fikiran aku tntg satu perkara yg menggelikan aku...iaitu menayangkan pkwe kpd sume org kononnya dia sorg saje punya pkwe....keh2x...blah la..org lain pon ade gak...aik..? pasal pe melalut lak aku ni....meh cni aku critekan....

Alkisahnya bermula pabila aku diintroducekan oleh sorg kwn aku tuk bukak satu blog ni...kwn aku tu laki..( identiti penulis blog tu terpaksa aku rhsiakan )...so aku bukak la link blog tu...mak aiii...bukak2 je dah ditayangkan dgn gmbr bahagia sang teruna n si dara...first aku pikir laki bini..but im wrong!!!! deme tu kaple..umo pon muda 1,2 tahun dr aku...mengeleng la kpla aku tgknya...ok fine la..kat situ ok g....yg xlaratnya..dalam blog tu si penulis leh siap memberi tips berguna contohnya halal dan haram dalam islam...perkara yang dimurkai ALLAH...n bla..bla..bla..itu yg aku rase tetiba puting beliung dan taufan marakona melanda diri aku...die hipokrit..!!! sorry to say ya..!!! dia sibuk bercerita pada org lain ape yg xboleh n apa yg boleh..tp die sibuk berpeluk n berlaga pipi ngan insan yang bukan muhrim die..!!! fikirkanlah....Mgkin aku silap mentafsir...tp kalu dipikirkan mmg aku rse org lain akan pikir macam tu jugak....

Then pstu kwn laki aku tu tnye pendapat aku..."perlu ke kite mengagungkan seseorg yg belum tntu die yg tercatat di loh mahfuz utk kita..? SOalan yg bernas oleh shbt sejati aku ni...jawapannya pada aku ialah........

TAK PERLU..!!!!!


Sebabnya...mana nak tau..tibe2 satu hari nnt ade insan lain yg dijodohkan nge kita bukannya dia...pastu kita agungkanlah mak bapak kita...family kita...xperlu dicanangkan pada dunia pada hub yang belum pasti...betul ni bukan hal aku...tp bile dah aku melihat bnda itu krn ditayangkan pd org ramai...die akan menjadi hal aku...krn aku xnak sorg lg wanita terkulai di dlm tangisan l kalu tibe2 hub tu xjd...aku xmendoakanlah...tp kalau ianya terjadi..Aku merepek di sini bukan tuk sesiapa..tp utk diri aku sndri...shbt2 aku..adek2 aku..sanak sedara aku...n org yg seagama dgn aku...Utk Pedoman aku jgk tuk kemudian hari krna aku xpasti siapakah gerangan jodoh yg akan ditentukan TUHAN kpdku...Maafkan aku kalu sesapa trase ye...ni bukan ditujukan tuk sape2...tp utk dikongsikan bersama kwn2...

No comments:

Post a Comment