15.9.09

Raya Dtg Lagi...

Assalamualaikum...hari ni..15hb ari isnin malam selasa(dah lebih kul 12...so kene sebut 15hb)....tggl bbrpa kerat lagi pose dah tggl...dah bersedia sume...?untk berperang dgn kuih raya...? dah siap baju raya smua? kpd akak2 dan abg2...dah sediakan duit raya utk anak2 buah dan adek2..? for suami...dah sediakan perabot raya utk isteri..??????



Walau apa2 pon yang kamu sediakan for hari raya ni... aku pasti tahun ni msti lari lagi bajet kamu semua..kih2x....agak2 aje ni..kalu betul 10 markah...besela nafsu manusia ni pelbagai ragam...tp untuk kebahagiaan family walaupun kayap menanti tetap diteruskan jugak ye.....aku dah dapat bayangkan kemeriahan di belakang rumah aku malam raya ni...berdentum dentamla budak2 maen meriam bluh berperang dgn org sebelah...dan akan keluarlah makian drp bibir mulus aku dan emakku kerana terkejut...kih2x...aku jgk dpt bayangkan akak aku sibuk masak nasi ayam cz nasi ayam die femes gile kat kg...aku tukang perabiskan...hehehe...tapi taun ni aku xbuat ape2 la...cz aku malas...malas nak mask nasi ayam..malas nak mask nasi minyak n malas nak buat semuanya...kalu boleh aku xnak raya la tahun ni..aku xtaw nape...gilo meroyan agoknya aku ni..pelik semacam aje.....




So...sempena hari raya yang bakal menjelang tiba ni aku nak wish for kawan2 aku...:
~ Kalu makan kuih raya jgn lupa kat aku...Jgn lupa bawak kat U nnt..aku tukang makan..
~ Jom sama2 kite berperang makan banyak2 masa raya nnt...
~ Jgn lupa mtk duit raya dgn akak dan abg2 yer...mtk yg umo tua pada kita..wpn kite xsdr diri kita dah tua...kih2x...
~ Jgan lupa menggemukkan diri anda semua..jgn lupakan nasihat yang pakar...hehehe...
~ Meriam n mercun jangan dimain ya..!!!! Bahaya...!!!!
~ Jemputlah dtg rumah aku..krn ia sentiasa terbuka for kamu semua yg sudi menjadi shbt aku..!!
~ Lastly,aku nak ucap selamat hari raya kpd anda semua yg sudi membaca blog ini ya..kwn2 n sahabat handai...family..anak cucu n cicit aku...selamat hari raya maaf zahir batin....

ikhlas drp:~ Hattiey syfard~

No comments:

Post a Comment